Cuma, Nisan 8

Wimdows=Ubuntu

Windows ile işim bittiği için ubuntu kullanmaya başladım. Bu yazımda windowsta kullandığım programların yerine hangilerini kullanıyorum onu yazacağım. Bu sayede ubuntuya geçmek isteyenlerin önünde ufak bir rehber olacaktır. Tüm yazılımları synaptic paket yöneticisinden ya da ubuntu yazılım merkezinden yükleyebilirsiniz. Tüm programların üzerine tıklarsanız ekşi sözlükteki açıklamalarını okuyabilirsiniz.

                                                                   RHYTHMBOX
Müzik dinlemek için: Rhythmbox. Ubuntu ile yüklü geliyor, simgesi itunes benzeri. İşimi görüyor. Alternatif olarak amarok var ama yüklesem de çalıştıramadım. İki programda gayet güzel. Tercih kullanıcıya kalmış.
                                                                       AMAROK
                                                                     AMSN
Msn için: Amsn. Kamera ve mikrofon dahil tüm özellikler sorunsuz çalışan bir program. Alternatif olarak pidgin var. Pidgin sayesinde birden fazla cliente (gtalk,skype vs) bağlanabiliyorsunuz ama ben gerek görmediğim için kullanmıyorum.
                                                                       PİDGİN
                                                                          XBMC
Film izlemek için: Benim favorim xbmc. Ayrıntılı açıklama ekşi'de var, ancak genel olarak hava durumundan film,dizi izlemeye, müzik dinleyip shoutcast vs takip etmeye oldukça ayrıntılı bir program. Türkçe dil desteği var. Program açılınca sistem>görünüm>uluslararası menüsüne gelirseniz dili Türkçe yapabilirsiniz. Ondan sonra istediğiniz ayarları yapın, yapamazsanız bana sorun. Alternatif olarak herkesin övdüğü vlc var. O da oldukça iyidir ama ben kullanmıyorum.
                                                                               VLC
                                                                          KTORRENT
Dosya indirme: Torrent için ktorrent ve deluge var. Ben delugeyi öneririm. İkisi de aynı işi oldukça başarılı yapıyorlar. O yüzden tercihim tamamen keyfi. Torrent dışında dosya indirici olarak ise downloader for x. Oldukça başarılı ve flashget'e çok benziyor. O yüzden tavsiye ederim.
                                                                         DELUGE
                                                            DOWNLOADER FOR X
                                                                               K3B
Dvd vs yazmak için: K3b. Bu program oldukça başarılı. Alternatifi olarak ise ubuntuda yüklü olarak gelen brasero. Ama k3b'den şaşmayın derim.
                                                                              BRASERO
                                                                    OPEN OFFICE
Ofis için: Tabi ki openoffice. Ubuntu'da yüklü geliyor. Şu ana kadar açamadığı dosya görmedim. Hem kullanımı kolay, hem de ofis paketleri ile oldukça uyumlu.
Photoshop için: Yine güzel bir program; gimp. Fena değil, ancak ben photoshop çok kullanmadığım için profesyonellere yetip yetmediğini bilmiyorum.
                                                                          GIMP
Bunların dışında windowsta kullandığımız programları ubuntu üzerinde kullanmanın yolu yok mu? Elbette var. Bunlardan birincisi wine. Önceki postlarımda açıkladığım gibi birçok windows programını oldukça başarılı çalıştırabiliyor ve performans olarak şahane. Benim tavsiyem oyunları wine ile yüklemeniz. Wine'nin adresine giderseniz hangi oyun ve programların ne derece çalıştığı (platin>altın>gümüş>bronz) gösteriliyor. Oyunların büyük kısmı altın ve bu da sorunsuz oynamak için yeterli. Zaten wine forumları oldukça eğitici, hangi program nasıl yüklenir hepsi ayrıntısı ile var.
                                                                      VIRTUALBOX
Gelelim ikinci yönteme. Benim sadece çizim programlarım için (catia,solidworks,autocad) tercih ettiğim bu yöntem ubuntu içine sanal makine üzerinden (virtualbox) windows kurmak. Wine çizim programlarımı desteklemediği mecbur kaldım bu yönteme ancak oldukça memnunum. Tam kapasite ile çalışan bir windowsum sanal makine üzerinde çalışıyor. Tek farkı rami ve ekran kartı düşük. Çünkü ramin ve ekran kartının asıl kısmı ana makine (ubuntu) kullanıyor. İlerde size adım adım, resimlerle sanal makineye nasıl windows kurulur anlatacağım. Bu sayede photosohoptan catiaya aklınıza gelen; windowsta çalışan tüm programları ubuntuda da kullanabileceksiniz.

Şu ; entryde ekşi sözlük yazarı atomant oldukça ayrıntılı hangi programları kullanabilirsiniz anlatmış, o yüzden bakmanızda fayda var.