Pazartesi, Ekim 11

İatkos S3 ve Snow Leopard

Bildiğiniz ya da bilmediğiniz üzere , apple intel ile anlaştıktan sonra mac os x normal pcler üzerine de yüklenebilmeye başladı. Bu sayede biz normal pc kullananlar da apple'a milyarlar bayılmadan güzel donanımlar ile os x kullanmaya başladık. Resmi olarak yasal değil, ancak apple'in el altından kendi sistemi yaygınlaşsın diye desteklediğini düşünmüyor değilim.


Bu işletim sistemini pcnize yüklemek için anakarttan işlemciye, ekran kartından diğer bileşenlere kadar bir çok parçanızın uyumlu olması gerekiyor. Ancak bu sayede sisteminize mac os x yükleyebiliyorsunuz. Yine de sistemin verdiği destek azımsanamayacak kadar fazla. Eğer sisteminiz desteklemiyorsa üzülmeyin, çünkü özellikle insanelymac sitesi sizin parçalarınızın sürücülerini büyük ihtimalle içeriyor olacak.

Geçen aralık ayında elime iatkos v7 geçti. Yani mac os x leopard sürümünü pc'me kurabilecektim. 2 günlük uğraştan sonra ekran kartımı tanıtmak için çevirici kablo almam gerektiğini öğrendim. O kabloyu da aldıktan sonra tekrar binbir zahmetle iatkos v7'i kurdum. Gerçekten çok güzeldi. Windows 7 ile karşılaştırılınca bir iki eksiklik gözüme çarptı(mesela monitörümü dvi değil de vga olarak kullanmak zorunda kalmam) ama kesinlikle çok güzel bir deneyimdi. 2 hafta kadar leopard kullandıktan sonra; çizim programlarımı daha efektif kullanabilmek için windows 7'e geri döndüm.


Windows beni uzun süre idare etti fakat virüsler ve çıkardığı ilginç sorunlar yüzünden yeniden mac arayışlarım başladı. İatkos'un S3 sürümünün (yani snow leopard ) yapıldığını duyunca çok sevindim. Tekrar bir mac dönemi başladı.  Yine ekran kartım arıza çıkardı ve bunu halletmem daha uzun sürdü. Ancak yeni bir şeyler almak zorunda kalmadım.

Resmi olarak 3 gündür snow leopard kullanıyorum ve bir aksilik olmadığı sürece bir daha windowsa dönmeyi düşünmüyorum. 3DS Max ya da Catia gibi çizim programları bile kullansanız ya da windows olmadan işlerimi yapamam diyorsanız bile Parallels Desktop sağolsun macin içine windows kurabileceksiniz. Bu sayede hem eski alışkanlıklarınızı bırakmak zorunda kalmayacaksınız hem de mac os'un kolaylık ve güzelliklerinden faydalanabileceksiniz.

Yalnız mac os kurmak gerçekten zor bir iş ve kurmak için "format atmayı bilmekten" daha fazlası gerekiyor. Bilgisayarın parçaları ile haşır neşir olmalı, pc parçalarınızın device id denen kodlarını bilmeli, ona göre iatkos kurarken sürücü ve patchleri seçmeli ve en önemlisi anakartınızın tam uyumlu olması gerekir. Ama bir kez os x kullandınız mı windows'a geri dönmek istemeyeceğinize eminim.

Mac kurmak için birden fazla yöntem var. İatkos, kalway ya da ideneb cdleri bu işler için yapılmış. Uphuck forumlarında (ki kendisi türk osx86 forumudur) iyi bir yardım alıp bence os x için en iyi cd olan iatkos ile yükleme yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra osx86 ve tonymacx86 sitelerine de bakmakta fayda var.

Ben mac'e başlarken ekşiden şu cümleyi okuyarak başladım: "hemen alışıyorsunuz, sonra windows'a dönüp bakmıyorsunuz" İnanın siz de os x kullandıktan sonra çevrenize bu tür cümleler kullanmaya başlayacaksınız.