Cuma, Nisan 8

Ne olacak bu pcnin hali

Dün windows yine bir hata verdi. Şaşırdık mı? Tabi ki şaşırmadık. Oturdum, biraz forum karıştırdım ve çözdüm. Tabi çözebilmek için 40 takla attım.


Hata nvidia'nın sürücüleri ile ilgili bir hataydı. Öyle bir hata ki, normal modda bilgisayar açılınca simsiyah bir ekran ve sadece küçük bir hata penceresi çıkıyordu. Güvenli modda ise sadece simsiyah ekran. Tabi bilgisayar açılmayınca bende kurtarıcı olarak elimde ubuntu livecd sine başvurdum. Bu cd kısaca, sisteme ubuntu kurmadan cd üzerinden ubuntuyu çalıştırmaya yarıyor. Bu sayede internete bağlanıp sorunun çözümüne ulaştım.

Sorunu çözmek için windows 7 cdsi ile bilgisayarı başlatıyoruz. (bilgisayarı cdden başlatmak için pc açılırken F8'e sürekli basın. Seçim ekranı gelince cd-romu seçin) Cd'den başladıktan sonra ise sistem kurtarma seçeneklerine girip, recoveryi seçiyoruz. Bu şekilde bilgisayar kendini en son yedeklediği zamana geri alıyor. Ben de bu sayede düzelttim.

Tabi windows olunca sorun eksik olmuyor. Hepsini bir şekilde çözüyorum ama çözmek için harcadığım vakte yazık diyerek Imac almaya karar verdim. Sebep; hem maci daha önce kullandığım için zorluk çekmeyecek olmam, hem de kendi donanımı üzerinde apple yazılımlarının oldukça sağlam ve sorunsuz çalışmasıydı. Biraz piyasa araştırması yaptım. Sonuç: tısss... 21.5" olan imaclar 2700 tl den başlarken i3 işlemci ile sınıfta kalmayı başardı. 27" olanlar iyi ama onlarda 5000tl den başlıyor. (o paraya öküz alırım)

Fiyat yüzünden geri adım atınca (2.el bile ateş pahası) sisteme hackintosh kurmaya karar verdim. Bu nedir derseniz, kısaca apple donanımı olmayan bilgisayarlara (laptoplar dahil) mac os x kurmaya yarayan bir sistem. Farklı gruplar farklı yöntemler ile bilgisayara mac os x kuruyorlar. Bu tür bilgisayarlara da hackintosh deniyor.

Daha önce osx86 kurduğum için tecrübeliydim ki, kaç kez kurduğumun sayısını unuttum. Heyhat, şanssızlık bu sefer kuramadım. 2 kez format atıp baştan denedim ama sistem kurulmamakta inat etti. Ben de pes ettim ve pardus 2011 kurmaya karar verdim. Pardus; linux çekirdeği üzerine ,uludağ üniversitesi ve tübitak'ın beraber yazarak geliştirdikleri bir işletim sistemi. Aynı ubuntu gibi, fakat tamamen türk bir ekip tarafından geliştiriliyor ve bana göre arayüzü daha güzel.

Pardus kurmak istesemde dvd bozuk olduğu için o isteğimde yarım kaldı. Ben de mecbur ubuntu kurmaya karar verdim. Ubuntu 9.04 kurdum. Kurduktan sonra nvidia ekran kartımı tanımadı. Sürekli sürüm yükselterek 10.04'e geldim ama hala ekran kartım tanımsız. Ubuntu maceram da burada bitecek gibi duruyor.

Windows'a dönmek istemediğimden dolayı önce bir kez daha pardus deneyeceğim, olmazsa mac os x kurmak için kasacağım. Yine olmazsa windowsa dönerim. O zamana kadar tekrar yazamam sanırım. Şu lanet ekran kartım windows dışında birgün sorunsuz çalışırsa çok mutlu olacağım sanırım.