Cuma, Nisan 8

Nihayet

Ubuntu ile boğuşmalarım nihayet sonuç verdi ve ekran kartımı tanıtmayı başardım. Bunun için synaptic paket yöneticisine girip nvidia'nın 185 kodlu sürücüsünü yükledim. Ondan sonra restart attım. Yeniden başladıktan sonra ise sistem>yönetim>donanım sürücüleri kısmında ekran kartım tanınmış ama sürücü eski gözüküyordu. Oradan yeni sürücüyü yükle dedikten sonra yine bir restart. Ve oldu.

Şimdi geriye istediğim programları kurmak kaldı. Paket yöneticisi ve ubuntu yazılım merkezi sağ olsun teker teker halledeceğim. Tabi bu iş bittikten sonra ise daha zor bir kısım başlıyor. Wine ile autocad,catia gibi programları kurmak.


Wine nedir derseniz, windowsta kullandığınız programları ubuntu'da kullanmaya yarayan bir program. Tam anlamıyla denemedim. Paket yöneticisine girip playonlinux paketini indirirseniz, kendisini de indirmiş oluyorsunuz. Bu sayede sadece windowsta çalışan birçok oyun ve programı kullanabiliyorsunuz. Ama ben de tama anlamıyla acemi olduğum için, yükledikten sonra size nasıl olduğunu yazacağım.

Bu arada ubuntuya yüklediğim tüm programları ve ne işe yaradıklarını da bundan sonraki postlarımda göndereceğim. Şimdilik bu kadar, ubuntuyu adam etmeye devam.