Cumartesi, Nisan 9

Ubuntu ve VirtualBox

Dünkü yazımdan sonra bugün virtualbox'ın ubuntu üzerinde nasıl kullanılır anlatacakken bu linke denk geldim. Ubuntu topluluğu sağolsun, ayrıntılı biçimde anlatmış, bana bir şey bırakmamış. Ben de aynen aldım ve buraya koyuyorum. Bu sayede virtualbox üzerine windows kurmak isteyenler ve geri kalanları buradan kolaylıkla öğrenebilirsiniz. http://wiki.ubuntu-tr.net/index.php/VirtualBox

Gelelim önemli bir mevzuya. Bu yöntemle windows 7 kurdum. Ardından autocad, catia ve office 2010'da kurdum. Hepsi sorunsuz kuruldu ve harikulade çalışıyor. Fakat oyun kurmaya gelince sorun yaşadım. FM 2011 kurdum fakat oyun çalışmadı. Sebebi sanal windowsta ekran kartımın yetersiz olması. Onu da şu şekilde aştım: Swiftshader


Bu küçük program aslında 2 tane dll dosyayı içeriyor. Bu dll dosyalarını oyunun yüklü olduğu klasöre atıyorsunuz ve oyununuz düşük grafikle olsa da çalışmaya başlıyor. (her oyunda çalışmayabilir) Yalnız oyunda ekran kartının üzerine binen yük, işlemciye binmiş oluyor. Bu yüzden işlemciniz güçlü değilse çok faydası olmayabilir. İndirmek için piratebaya bakmanız yeterli olur.

Peki sanal windows kurmadan oyun ya program kurmanın yolu yok mu? Elbette var: Playonlinux ve tabi ki Wine. Henüz öğrenme aşamasında olduğum için bilgi veremiyorum, ama bu sayede hemen hemen tüm oyun ve programları oldukça başarılı biçimde çalıştırabiliyorsunuz. Onları da tam anlamıyla kavrayınca adım adım rehberlerini yazacağım.

Ubuntu maceram devam ediyor. Yeni şeyler öğrendikçe yine yazacağım.